יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

Cinnarolls

השבוע התחשק לי להכין משהו. משהו פשוט ועם זאת מעניין, קליל אבל עם שמרים, מגניב אבל לא בנאלי.
עיינתי להנאתי בחוברת המתכונים של קרין גורן, אחת הקונדיטוריות האהובות עליי, וחיפשתי מתכון למאפה, ללא הרבה הכנה והסתבכויות. פרט חשוב - מתכון שיתאים למצרכים הקיימים בבית, מאחר והיה זה ערב קר וגשום ולא ממש התחשק לי לצאת מהבית.
אז לאחר מעבר מספר מתכונים שדרשו יותר מידיי תשומת לב, נפלו עיניי על הסינרול, או Cinnaroll. מדובר בעוגת שמרים אישית בצורת שבלול, שבפנים מלאה בקינמון וסוכר. אם מכינים את הבצק לפי המתכון (קישור כאן), בדרך כלל אין מקום לטעויות, והטעם יוצא.. כמו שהוא צריך לצאת.



 אז אספתי לי כמה מצרכים מהארונות ומהמקרר, לפי המתכון, והתחלתי בערבול הבצק במיקסר, אחרי מספר דקות התקבל מרקם אחיד וגמיש, כמו שמצפים מבצק שמרים. נתתי לו לתפוח שעה, כנראה שהיה צריך יותר מאחר והבצק לא ממש שיתף פעולה והכפיל את נפחו.
את השלב הבא, אני מצטערת לא הצלחתי לצלם, מאחר והידיים שלי היו עסוקות בלהכין את הגלילה. לאחר שהבצק "הכפיל את נפחו", מקמחים משטח עבודה ומתחילים לרדד את הבצק למלבן בעובי של כ0.5 ס"מ. לאחר מכן מברישים את מלבן הבצק שלנו בחמאה מומסת, שאני המסתי על הגז, ולא חיכיתי הרבה על מנת שתצטנן, ומעל מפזרים כמות נדיבה מתערובת הסוכר והקינמון. לאחר מכן מגלגלים את הרולדה, ממש כפי שכתוב במתכון. מתחילים לפרוס אותו לחתיכות במרחק של כס"מ או פחות, תלוי איך אתם אוהבים את העוגות.



ואחרי שהעוגות מסודרות יפה בתבניות, לי יצא 18 במספר (יותר מהכמות הכתובה במתכון), מכניסים לתנור לאפייה. זה הזמן בו בעלי נרתם לצילום הוידאו של העוגות. כשמוציאים לאחר רבע שעה, לדעתי מספיק גם 13 דקות לכל היותר, העוגות רכות מבפנים ושחומות מבחוץ, והטעם.. ביתי!



תנסו, זהו לא מתכון קשה, הוא כיפי להכנה ואני אשמח לשמוע איך יצא לכם.




xx  Mary Jenn



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקרוא את תגובתכם