יום שבת, 26 באוקטובר 2013

First we take Berlin | קודם נכבוש את ברלין

 היי לכם!
עבר קצת זמן מאז שפירסמתי פוסט בבלוג, שלא לדבר על סירטון בערוץ היוטיוב..
אז אם תהיתם, הסיבה לכך היא שטסנו לחו"ל, טסנו לברלין. אז אני רוצה לשתף אתכם בחוויות שלי מהעיר האפרורית הזו, אבל הן יהיו רבות אז בכל זאת אצמצם.

נסענו עם זוג חברים לשבעה לילות בברלין. כמובן שיצאנו גם מהעיר, לפוטסדאם המדהימה ביופייה, ולדרזדן החביבה. שתי הערים הללו מהוללות במבנים עם ארכיטקטורה מעניינת, וכך באמת היה. פוטסדאם היא עיר הארמונות, ודרזדן היא עיר ששוחזרה, עם ארמון ענקי ומדהים במרכזה.
ברלין עצמה מאוד רגועה, שקטה, ואפרורית (כבר אמרתי?). ובכן, קשה להתעלם מכך..
מאוד אהבתי את כל עניין האופניים, למרות שאני עצמי איני רוכבת, יש להם תפיסה שונה מבארץ לגבי כך - שבילי אופניים מסומנים, גם על המדרכה וגם על הכביש, רמזורים בכביש לאופניים בנוסף לאלו של הרכבים, ואם חלילה דרכתם בנתיבם על המדרכה, תשמעו צלצול פעמון מאחוריכם, ממרחק כדי שיהיה לכם זמן לזוז. 
השמש זורחת אחרי שבע וחצי בבוקר ויורדת בסביבות שש בערב, נכון לשבוע שעבר. יש להם אורח חיים די ברור ומסודר, ושמתי לב שבהרבה דברים הם אינם מגדילים ראש.
נכון ציפיתם שבכביש בו יש תמרור "סוף כל ההגבלות" יהיו לפחות שלושה נתיבים, רחבים, וסלולים פלס? גם אני ציפיתי לכך. הופתעתי לגלות כי ממש לא כך הדבר, רוב הכביש היה "גלי" והנתיבים ממש לא היו רחבים.. לא הרבה יותר מבאיילון. בתוך ברלין הנתיבים אפילו צרים יותר מהנתיבים שלנו בתוך העיר.
מזג האוויר - קר, קר מאוד, קפוא. טוב נו, לא באמת קפוא.. אבל ממש קצת מעל האפס מעלות.. ובתור אחת שדי סובלת מקור, היה לי מאוד קשה עם הטמפרטורות הנמוכות.
בסך הכל זה היה טיול כיפי, מרענן וממצה, לטעמי.
















מה איתכם, הייתם בברלין? שתפו בחוויות
יש יעד מסויים שהייתם מאוד רוצים לבקר בו, או שכבר תכננתם לבקר בו השנה?


xx  Mary Jenn

3 תגובות:

  1. אוי איך בא לי עוד פעם את הקופי טופי אקסטרה לארג' :)

    השבמחק
  2. נראה שהיה לך טיול ממש מהנה!
    מתה להגיע לביקור בברלין.

    השבמחק

אשמח לקרוא את תגובתכם