יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

My Love | מצלמות או לא להיות


היייי!
הפוסט שאני אכתוב היום הוא קצת שונה מבדרך כלל. אחת הסיבות לשינוי האווירה בפוסט זה, היא האהבה הגדולה שיש לי למוצרים עליהם אכתוב. אולי חלקכם זיהיתם כבר לפי התמונה הראשית.. 
אני רוצה להציג בפניכם את המצלמות שליוו (ועדיין מלוות) אותי ב-12 השנים האחרונות!
וזהו אינו  פוסט מדריך צילום..

המצלמה הראשונה איתה התחלתי, אי שם בגיל 17 היא קנון מכנית (עם פילם!) מדגם AE-1. המצלמה הזו היתה ועדיין המצלמה של אבא שלי, קיבלתי אותה למשמרת כדי להתחיל ללמוד צילום בעצמי, יחד עם הספר החום "המדריך הגדול לצילום". יחד עם המצלמה כמובן היו לי גם כמה עדשות וכמה פילטרים. היה לי גם פלש.
אהבתי לעשות הרבה ניסיונות עם המצלמה הזאת, כמו למשל לבדוק מה קורה כשמפעילים פלש בחשיפה יותר מהירה מ 1/60.. רמז: רואים את התריס בחצי הדרך! :) 
באותה תקופה גם הייתי מציירת הרבה, כך שהמצלמה שימשה לתיעוד כל הציורים שלי בגודל של 13*18. תיעדתי התפתחות של עלה מעץ הבננות בגינה של ההורים שלי, את הגשם הראשון על העלים הירוקים, פרח בודד שעשה את דרכו למטבח שלנו. אגב כך גיליתי את "במה חדשה", שם היה לי יוזר והייתי מעלה תמונות (וסיפורים, ושירים..) באופן קבוע.


כשהתחלתי את לימודיי במסגרת תקשורת אינטראקטיבית בביה"ס להנדסאים בטכניון, כבר הייתי צריכה מצלמה קצת יותר מקצועית מהמכנית האהובה והותיקה, ורצוי שתהיה גם דיגיטלית! אז אבא שלי רכש עבורי את המצלמה הדיגיטלית של קנון 450D , עם עדשת הקיט 18-55mm. לאחר כמה חודשים גם קניתי את עדשת 55-200mm ultrasinic הממש ממש לא מומלצת (קשה לה להתפקס, אין מייצב תמונה, התמונות לא חדות מספיק). המצלמה הזו שימשה אותי לכל כך הרבה פרוייקטים במהלך הלימודים, ואפילו הלכתי לקורס צילום אצל גוסטבו, בבת גלים בחיפה. איך נהניתי בימי הצילום שם! 
המצלמה הזו אינה מצלמת וידאו, וגודל התמונות שיצאו עמד על 12 מגה-פיקסל. גיליתי באמצעותה את אפשרויות הצילום האוטומטי, ומאז כל הניסיונות היו בפונקציות אלה. אחרי הכל, כבר הייתי ספצית בצילום על "ידני".


בתמוה מימין ניתן לראות אותי מצלמת את דרך המראה "סלפי" שלי עם המצלמה, ובתמונה משמאל ניתן לראות אותי עם המצלמה המכנית על גבי חצובה, מצלמת בשעות הדמדומים את מפרץ חיפה (אם אתם מזהים את המיקום המדוייק בו עמדתי, תכתבו לי בתגובות!). 
אומרים שחובבי הצילום מתחלקים לשניים: קנון וניקון. אז כמו שאתם רואים, אני בהחלט קנון!


השנה הגיעה לחיקי הבייבי המושלמת הזו - קנון 70D! עליתי רמה אחת, השתדרגתי במצלמה מהחדשות בשוק, עם צילום וידאו full HD וגודל תמונות סטילס של 20 מגה-פיקסל. כמה שההבדל ניכר בין זו לקודמתה בתפקיד. על מנת לצלם את ה70D לפוסט נאלצתי להוציא את הקודמת לאיוורור.. היה לי מאוד מוזר לחזור אחורה. המצלמה משיגה ביצועים מהירים יותר, איכותיים יותר, חדים יותר, יש בה יותר פונקציות (כמו למשל צילום ב HDR), יותר נקודות פוקוס, יש בה אפילו Wi-Fi! :)
כל התמונות בבלוג מצולמות במצלמה זו, ההבדל הוא בעדשות בדרך כלל, כמו גם כל הסירטונים שלי ביוטיוב מהשנה האחרונה.


קצת על עדשות..
העדשה הראשונה היא עדשת הקיט 18-55mm - עדשה עם זום משתנה, החל מזווית רחבה מאוד (18mm) ועד לזווית צרה יותר (tele - 55mm) שימשה אותי רבות בטיולים. כרגע נחה לה, מאחר ומנגנון הפוקוס - עבר זמנו.



עדשה קבועה 50mm עם צמצם f/1.8. העדשה האהובה עליי לכל צילום אפשרי! זוהי עדשה קבועה (ללא זום) על כן היא איכותית יותר וניתן להגיע איתה לביצועים גבוהים יותר. בכיף אפשר לצלם איתה פורטרטים ותמונות אומנותיות. מעולה לצילום בתאורה נמוכה.



עדשה עם זום משתנה 18-200mm. מאחר והפוקוס בעדשת הקיט התקלקל לו, החלטנו לעבור לעדשה שתיתן לנו מענה על זווית רחבה ועד לזום מאוד גבוה. חיפשנו הרבה ביקורות ברשת, מחו"ל בעיקר, והגענו לעדשה הזו. מחירה לא זול, מעל 2,000 ש"ח בהנחה, אבל היא שווה את זה! איכותית מאוד למרות הזום הגבוה (בד"כ מוריד מאיכות הצילום). עם העדשה הזאת הסתובבנו בברלין רוב הזמן (פרט לכמה רגעים שהתעקשתי להוציא את ה 50mm).

חשוב לי לציין כי המצלמות שראיתם בפוסט זה אינן זולות כלל, אני מדברת על מצלמות שעולות מעל 3,500 רק לגוף. קנון 450D רכשתי ב 3,500 גוף + עדשה, ואת ה 70D רכשתי ב 4,100 גוף בלבד. עדשת 50mm צמצם f/1.8 תעלה בסביבות 500 ש"ח. צילום הוא עסק יקר. אבל זה התחביב שלי, עליו גדלתי, ואיתו אני ממשיכה.

תשתפו אותי בתגובות, איזו מצלמה יש לכם? 
אתם אוהבים לצלם? מהו נושא הצילום האהוב עליכם?
אה! ואם אתם מעוניינים לראות פוסט מרוכז עם כמה צילומים שלי מתקופות שונות - תכתבו לי בתגובות! :)

אשמח לראותכם בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר ובפינטרסט.


20 comments:

  1. נראה לי משוגע להוציא סכום כזה על מצלמות...אבל זה בגלל שזו אני! ואני לא מבינה בזה כלום, בשבילך זאת השקעה לאושר :) הלוואי והייתי לומדת לצלם עם מצלמת רפלקס, זה מעלה את הצילומים לרמה אחרת בכלל!

    השבמחק
    תשובות
    1. יש אנשים שמוציאים סכומי עתק על מכוניות ושאר פריטים מפנקים.. :) אני בחרתי להישאר במצלמות..
      כל כך כיף לצלם, ממש כמו לצייר.. זה משחרר משהו :) אולי יום יבוא ותלמדי? :)

      מחק
  2. לעולם הצילום ה"מקצועי" נחשפתי ממש לא מזמן, קצת אחרי שפתחתי את הבלוג והבנתי שאני חייבת מצלמה טובה. עד אז הייתי שנים עם מצלמות קומפקטיות של קנון. תמיד אהבתי לצלם, אף פעם לא למדתי באופו מקצועי, וחייבת להודות שברגע שקיבלתי את הקאנון הDSLR שלי חיי השתנו. באמת. תענוג גדול!

    השבמחק
    תשובות
    1. נושא הצילום בהחלט משנה את נקודת המבט שלנו! והמצלמות האלו בהחלט לייף צ'נג'ינג :)

      מחק
  3. השיעור האחרון בקורס, הוא השיעור מספר 12. אחרי שאני אומר לכל המשתתפים תודה עמוקה על זה שבחרו לעבור את חוויה אצלי, תמיד חשוב לי לומר משפט קבוע, שאותו לא פספסתי באף מחזור:
    "חברים, שמרו על קשר. לא משנה אם עשיתם מזה קריירה, אבל בילינו יחד 36 שעות וזה לא ברור מאליו בעבורי".
    כתבתי את זה כי אחרי הפעם הרביעית שקראתי את הבלוג שלך בת חן, ההתרגשות בשיאה ואחרי יום מייגע, להגיע הביתה ולראות את הפנינה הזאת ולראות מה עשית מ-2009 עד עכשיו עם המצלמה, ממש מרגש אותי.
    שמחתי לראות שהדלקתי את הפתיל. ועוד יותר שמחתי לראות שהצילום בוער אצלך וממלא מקום חשוב בחייך.
    תודה ששיתפת אותי. מצפה לראות הרבה צילום יפים שלך, וגם להמשיך להיות בקשר לתמיד. ככה זה בעולם הצילום הקסום שלנו.
    גוסטבו הוכמן

    השבמחק
    תשובות
    1. גוסטבו! היה לי לעונג ללמוד אצלך ובהחלט למדתי המון! :) איזו תגובה מרגשת, תודה רבה!!

      מחק
  4. איזה כייף. יש לי מצלמה טובה של קנון ואני מרוצה ממנה (50X) אבל אני לא ממש מבינה את כל הלחצנים וההגדרות אז אצלי זה על אוטומט. גם אני הייתי מתה ללמוד קצת. איפה למדת?

    השבמחק
    תשובות
    1. מצלמת powershot כמו שלך יש גם לאבא שלי ואפשר להגיע איתה לרמת צילום גבוהה מאוד! :) למדתי אצל גוסטבו הוכמן כפי שכתבתי בפוסט. המקום עצמו נקרא המרכז האמנותי לצילום ויש סניף גם בתל אביב. אם תלחצי על השם של המדריך (בגוף הפוסט.. שמתי לינק לעמוד) מאוד מרוצה!

      מחק
  5. פוסט מעולה! צילום זו לגמרי אהבה :)
    התהליך שלי די דומה לשלך בבחינה הזו ובאבולוציית המצלמות גם. הבלוג אצלי (למרות ששם אני לרוב האובייקט ולא הצלמת) פתח את התיאבון להמשיך להשתפר ולהשתכלל אפילו יותר ועדיין הדרך ארוכה. כרגע מצלמים עם 60D של קנון ולצורכי הבלוג לרוב עם העדשה הקבועה שגם את משתמשת בה. לא יודעת אם היא הכי נוחה אבל נכון לעכשיו עושה את העבודה הכי טוב מכל מה שניסינו.
    ולשאלתך, אני ממש אשמח לראות פוסט עם צילומים שצילמת בכל מיני תקופות :)

    השבמחק
    תשובות
    1. זאת הסיבה שאני נהנית לקרוא את הבלוג שלך ;) התמונות משקפות בדיוק את מה שאני אוהבת בצילומי אפנה! הבעיה אצלי.. שאם אני לא מצלמת... אני לא אוהבת את התוצאה.. אז כרגע אני מאחורי המצלמה ולא לפניה ;)
      אני אשמח להעלות פוסט כזה!

      מחק
  6. שמחה שיצאת לאוויר העולם עם הפוסט הזה אהובה. כיף!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! אני שמחה שנהנים לקרוא אותו :*

      מחק
  7. איזה פוסט מגניב ומיוחד!!
    אני מתענגת על התמונות שלך ומאוד אשמח להמלצות נוספות בעניין מצלמות וצילום :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יקירתי! :) אשתדל להכניס גם פוסטים עם טיפים וכאלה... אבל אני לא מבטיחה.. אני מורה גרועה ;)

      מחק
  8. לי יש 600D עם עדשה של 28-135 ובשבילי היא מצויינת למרות שאחרי כל הביקורות המהללות נורא בא לי על ה 50 ממ

    השבמחק
    תשובות
    1. ה600d מעולה.. רציתי לעלות מדרגה מאחר והיא נמצאת באותה הגדרה של ה450d הישנה שלי. העדשה שיש לך היא מצויינת! אם לא היתה עדשת קיט סביר להניח שהייתי רוכשת אותה. ה50ממ תמיד תקבל את הביקורות המהלחות האחו כי באמת יש מה להלל. קיבלתי אותה לפני כ6 שנים והיא לא איכזבה אותי לרגע :)

      מחק
  9. פוסטים שכאלה זורים לי מלח על הפצעים... לפחות אני יודעת מה תהיה מתנת יום ההולדת שלי...

    השבמחק
    תשובות
    1. צריך להתחיל מאיפה שהוא... וכשאני התחלתי לא היה סמארטפון ;) יום הולדת זה תירוץ מצויין!

      מחק

אשמח לקרוא את תגובתכם