יום שישי, 9 בינואר 2015

Fiday recipe - Almond crunch cake | מתכון שישי - עוגת קרנץ שקדים








המתכון הפעם הולך לחמם לכם את החורף. מלבד העובדה הידועה שבעזרת פחמימות הגוף מייצר יותר אנרגיה וכך מתחמם יותר, או שומר על החום שלו למשך יותר זמן, אפייה של מאפה שמרים מחממת אותי ואת הבית. כיף לי להתעסק עם בצקים שצריכים התפחה בחום, זה נותן לי אפשרות להפעיל את התנור ליותר זמן, מצד שני כל ההתעסקות מחממת. ויש פה התעסקות.


הפוסט עוסק באופן ההכנה (והמתכון) של עוגת קראנץ שקדים ודבש, באדיבות חוברת המתכונים של "אוסם" לראש השנה האחרון. חברתי הצלמת ובעלת הסטודיו "חציל סגול", אפרת פראנק-אלסטר, קפצה לביקור עם המתכון המשגע הזה, החלטנו ללכת עד הסוף וגם לצלם את כל התהליך.


 המצרכים לבצק, לשתי תבניות אינגליש קייק:



500 גרם (3.5 כוסות+כף) קמח שמרים אוסם או 500 גרם קמח רגיל + שתי כפות שמרים יבשים
100 גרם סוכר (1/2 כוס)
1 ביצה
1 מיכל שמנת חמוצה (200 גרם)
120 מ"ל מים (1/2 כוס)
100 גרם חמאה רכה
קורט מלח


 אופן הכנת הבצק:
לשים את כל החומרים בקערת מיקסר עם וו לישה כ-8 דקות לקבלת בצק רך וחלק. אוסם יודעים מה שהם אומרים, זמן הלישה במיקסר הוא באמת 8 דקות.

☆ בדרך כלל אני משתמשת בקמח רגיל ומוסיפה שמרים בנפרד.


☆ אף פעם לא מערבבים את השמרים ביחד עם המלח מאחר והוא ימנע את התפתחותם.

☆ עדיף להשתמש במים חמימים, תורם לתפיחת השמרים.


☆ אני לעולם לא משתמשת במרגרינה, חמאה יותר בריא ממרגינה, והטעם.. אוי הרבה יותר טעים.

☆ קורט המלח נועד לא כדי להמליח את הבצק, אלא להדגיש את הטעמים האחרים.



אתם תשימו לב כי הבצק רך ומעט דביק, זה בסדר, בתום ההתפחה הוא יהיה נוח לעבודה. אם הוא ממש דביק ורואים עליו סימני קריעה כשאתם מרימים אותו, ניתן להוסיף מעט קמח ולהוסיף ללוש. אך לא יותר מידי כדי שלא יתקשה לנו אחר כך.



מכסים את הקערה בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך הלילה להתפחה (הבצק לא יתפח משמעותית). לחילופין אפשר להתפיח מחוץ למקרר כשעתיים וחצי-שלוש עד להכפלת הנפח. הבצק יהיה רך מאוד לפני ההתפחה וזה בסדר. מאחר וקר מאוד עכשיו בחוץ, אני אוהבת לחמם את התנור שלי ל-100 מעלות, ולאחר שהתחמם אני מכבה אותו. אני מכניסה את הקערה, מכוסה במגבת נקייה, לתוך התנור החם וסוגרת את הדלת. כך יש לשמרים חום מספיק לתפוח בו. עוד טיפ ממני אליכם, אל תנסו להתפיח בצק שמרים בקערת נירוסטה, הקערה נשארת קרה והשמרים לא מקבלים את החום שהם צריכים.


 המצרכים למלית שקדים ודבש:



3 חלבונים
100 גרם סוכר (1/2 כוס סוכר)
20 גרם דבש (1 כף)
1 חבילה אינסטנט פודינג וניל (80 גרם)
100 גרם חמאה רכה
1 כפית תמצית וניל
200 גרם שקדים טחונים (2 כוסות)


 אופן הכנת המלית:


דבר ראשון שאנחנו עשינו: טחנו את השקדים. ניתן לבקש בקנייה שיטחנו לכם אותם, אך לנו היה כיף לטחון אותם.


מקציפים חלבונים, סוכר ודבש לקצף לבן סמיך מאוד ויציב.



מערבלים חמאה, אינסטנט פודינג, תמצית וניל ושקדים בקערת מיקסר נקייה עם וו גיטרה לתערובת משחתית. מקפלים את קצף החלבונים לתערובת המשחתית.


 המשך הכנת העוגות:
מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים את שתי תבניות האינגליש קייק.
חוצים את הבצק לשני כדורים.

על משטח מקומח מרדדים כל חלק למלבן בעובי 1/2 ס"מ וגודל 30*40 ס"מ (בעירך, נו..)

מורחים על כל מלבן מחצית מהמלית ומגלגלים לגלילה. חוצים כל גלילה לשניים לאורכה ומלפפים את שני החצאים לבורג. החלטנו כי זה סיכון לעשות כך, ופשוט חתכנו לרוחב לכל אורך גליל ויצרנו שושנים. אני אומרת לכם זה הקטע שהכי נהניתי בו, למרות שהמלית ברחה קצת החוצה.


מניחים כל עוגה בתבנית ומתפיחים כ-30 דקות להכפלת הנפח. אם חתכתם כמו שאנחנו עשינו, אז מניחים את השושנים צמודות אחת לשנייה בתבנית וממלאים את התבנית. מפזרים מעל שקדים פרוסים, אם רוצים.

אופים כ-30 דקות עד שהעוגות זהובות בצורה יפה והבצק אפוי גם בפנים.



מצננים ומפזרים אבקת סוכר.
שומרים מכוסה מחוץ למקרר עד יומיים, אפשר גם להקפיא אחרי האפייה, להפשיר ולחמם בתנור חם לפני ההגשה. אבל נראה לכם שישאר משהו מהעוגות בשביל להקפיא?



בפעם הראשונה שהכנו את המתכון הזה שתי העוגות נגמרו באותו יום, היינו כמה חברים וכולם רצו יותר מחתיכה אחת. גם בפעמים הבאות, אם לא הייתי מכניסה מיד תבנית אחת למקרר, היה קורה אותו תרחיש. 


 בהצלחה ובתיאבון!  



תודה לאפרת פראנק-אלסטר מסטודיו "חציל סגול", על העזרה בצילומים, ועל העזרה בהכנה.
הסטודיו נמצא בקריות, וניתן לתאם צילומים במהלך כל השנה. תיכנסו לאתר להתרשם, וגם לדף הפייסבוק.

שתפו אותי בתגובות מה דעתכם על המתכון?
האם ניסיתם אותו גם בעבר?
האם אתם מתכוונים לנסות?

אשמח גם לראותכם בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר ובפינטרסט.




10 תגובות:

  1. ווואו זה נראה מדהים, כל הפה שלי התמלא ריר מהתאבון. איך הייתי רוצה פרוסה כזאת ליד התה עכשיו...

    השבמחק
  2. זה נראה כל כך טוב!!! בא לי פרוסה, או חמש

    השבמחק
  3. טוב, את לא יכולה לפרסם דבר כזה בכלל בלי טעימות!!!!! אלאלסטור:) רשמתי ! ניראה ככ טעים.

    השבמחק
  4. תשובות
    1. מחכה לתמונות ועידכון איך יצא ;)

      מחק
  5. נראה לי צריך לפתוח פינה שבועית ;)

    השבמחק

אשמח לקרוא את תגובתכם