יום שני, 25 במאי 2015

Pack up light | לארוז את המינימום - טיפוח


אני אוהבת את תקופת הנסיעות. התקופה הזו בה נדמה כאילו לכולם יש כרטיס טיסה לאיזה יעד מעניין, סופשבוע פסטורלי, או סתם לנופשון קצר באי קטן. התקופה הזו מגיעה בדרך כלל בחגים, או בקיץ. את החופשות שלי בחו"ל אני מעדיפה לעשות בחודשים קרירים, במיוחד אם מדובר באירופה, מאחר ולא תמיד יש מיזוג במלונות ובבתי עסק, יותר נחמד לי לכתת רגליי בתקופה בה האוויר צונן ומרענן.
אני לא טסה הרבה לחו"ל, אל תטעו בבקשה, אך אחת לשנתיים יוצא שאנחנו מצליחים לארגן טיול אל מחוץ לגבולות המדינה. הפעם היעד הנבחר הוא צפון איטליה. מילאנו, אגם גארדה והרי הדולומיטים. אוי איך אני כבר רוצה להיות בדרכי לשם. אני אוהבת טיסות, אני אוהבת את הפרוצדורה בנתב"ג (לרוב אני טסה עם אל על), אני אוהבת להסתובב בדיוטי-פרי ואת כל ההתרגשות של העלייה למטוס וההמתנה להמראה.


לקראת הטיסה הפעם, החלטתי שאני אארוז את המינימום. גם מבחינת ביגוד, גם מבחינת טיפוח וגם מבחינת איפור. כל טיסה אני מחליטה זאת, אך לא תמיד זה מסתדר. הפעם הצלחתי. לארוז את המינימום זה לא רק לארוז פחות, אלא זה גם לשקול לקחת אריזות במשקל קל יותר (ביי ביי אריזות זכוכית ומוצרים בגודל מלא). אם תסתובבו קצת בחנויות טיפוח וקוסמטיקה, תגלו שיש חברות רבות שמכינות "תיק נסיעות" או "מארז מוקטנים" (למשל, ל'אוקסיטן, סבון, לבידו, קיל'ס והרשימה עוד ארוכה).

טיפוח הגוף
בגיזרה הזו, זמן רב שאני חוסכת באריזות ובחומר. אני לא אוהבת להסתובב עם מיכלים גדולים, עם סגירה לא מוברגת, שעלולה להתפרק בכל רגע ומאיימת למלא לי את המזוודה ואת תכולתה בנוזל ריחני ומקציף. הפעם טיפוח הגוף מתבסס על מוצרים מוקטנים לבית "סבון" שרכשתי בזמנים שונים (כי אני אוהבת להכין את עצמי לכל נסיעה ספונטנית..). לעיתים תמצאו בקופה מוצרים בגודל מיוחד ובמחיר משתלם.
אני לוקחת איתי סבון שמן מוקטן בניחוח יסמין וקרם גוף מוקטן בניחוח זהה. אני אוהבת להתאים ריחות וניחוח היסמין הוא עדין ולא נמאס, רענן וכיפי, כך שלא ימאס לי ממנו גם בחו"ל. את המוצרים האלו יש לי כמובן בגודל מלא בבית, ואני מאוהבת בהם עד כלות, על כן החלטתי להמשיך את השימוש גם בחו"ל.
בנוסף אני לוקחת איתי סט מוקטן של קרם ידיים (ניחוח פצ'ולי לבנדר וניל) וקרם רגליים (ה הו-כה מפורסם של "סבון"). את הסט הזה קיבלתי מתנה ליומולדת כחברת מועדון. מתנה שימושית בהחלט. שתי השפופרות מגיעות באריזה לחיצה עם הברגה. מצויין!

ניקוי הפנים
גם בגיזרה זו אני תמיד משתדלת לקחת אריזות קטנות. הבעיה מתחילה כשאני מנסה לטפל בסבון הפנים שלי. אני משתמשת בדרך כלל בסבוני פנים רפואיים (אקניל ודרמקס) והם מגיעים במיכלים גדולים. המיכלים שיש בסופר ובפארם לנסיעות מגיעים עם סגירה בעייתית, על כן הם לא רלוונטיים. "סבון" יצאו במבצע קופה במהלך חודש אפריל על אריזה מוקטנת של סבון הפנים שלהם. והרי אתם כבר מכירים את ההתמכרות שלי למוצרי "סבון" היוקרתיים והמצויינים, כך שאתם כבר יודעים שלא יכלתי להשאיר את המוצר בקופה. 
נוסף לסבון הפנים אני לוקחת את קרם הפילינג של לבידו, שגם אותו רכשתי בקופה של הרשת תמורת 20 שקלים בלבד. מדובר בפילינג עדין לעור הפנים, נעים למריחה ולמגע, לא שומני, לא מגרד ולא כואב. משאיר תחושה נקייה ורעננה. מחכה כבר להשתמש בו.
נוסף לכך אני לוקחת שני מוצרי חובה עבורי - מסיר איפור ומי פנים. את מסיר האיפור בי-פאסיל (Bi-Facil) של לנקום רכשתי במבצע מוקטנים בדיוטי פרי באחת הטיסות האחרונות. התאהבתי מיד, אך אני מתקמצנת עליו - המיכל מתאים באופן מושלם לנסיעות! מי הפנים שבתמונה הם של Thayer's מאייהרב, ולא שלב 2 של קליניק, מאחר והם נגמרו מזמן. המיכל מצויין לשימוש חוזר, והוא משרת אותי נאמנה מאז הטיסה לברלין.

טיפוח הפנים
גם בגיזרה זו אני שומרת על מינימליזם מוחלט. קרם עיניים מוקטן של לבידו, שנרכש יחד עם קרם הפילינג, מגיע בגודל מושלם של 15 מ"ל, עם משקל אריזה מועט. שתי צנצנות זכוכית שקיבלתי בהן דוגמיות בעבר מכילות את קרם הפנים שלי של "סבון" Desert Rose ואת החומצה הגליקולית 5% (עליה כתבתי בהרחבה כאן). צריך לשמור על עור פנים מטופח גם כשמטיילים בחו"ל.

טיפוח השיער
אני אגלה לכם סוד. אבל אני לא חושבת שזה סוד כל כך גדול, מאחר ואני די בטוחה שהרבה נשים/בנות פועלות כמוני. אני אוהבת לעשות פן לפני שאני יוצאת מהארץ. יש הרגשה כיפית ונינוחה בשיער חלק. ואם אני עושה כמעט כל שבוע פן, גם ללא אירוע מיוחד, אז למה שלא אעשה לפני טיסה לחו"ל? גם כאן אני נתקלת בבעיה, פן בחו"ל לא מחזיק מעמד כמו פן בארץ, אני חושבת שהסיבה לכך ברורה. שעות רבות של טיול, אחוזי לחות במקומות שונים, מעבר בין האקלים של הארץ לאקלים באירופה (או במזרח או באמריקה..), כל אלה לא מאפשרים לי לשמור על הפן לימים רבים. אה, גם העובדה שאני לא לוקחת איתי את הפן! לעיתים אני לוקחת איתי מחליק שיער, לפחות שהשיער במסגרת הפנים יסתדר. חוץ מהמחליק אני צריכה להצטייד גם בשמפו ומרכך/מסיכה וכל מה שנדרש לי לטיפול בשיער לאחר חפיפה.
הפעם אני לוקחת איתי דוגמיות של שמפו, מסיכה וסרום לבית K&Z מסדרת For Ever Young. את הדוגמיות קיבלתי בחנות מקצועית למוצרי שיער, לאחר שאחותי קנתה שטיפה לאומברה שלה. נוסף לדוגמיות האלו אני מצטיידת בכובע רחצה "חד פעמי", למקרה שהפן ישרוד את היום הראשון של הטיול וירצה לעטר את ראשי למשך יום נוסף או יותר.


כל המוצרים האלו נכנסו בתיק איפור/רחצה של "ללין", אחד מתוך שלושה שהגיעו בסט עם תיק רחצה מפלסטיק שקוף (אני חושבת שעדיין נמכר בחנויות, מחירו לפני מבצעים כ-100 ש"ח). התיק מכיל בטנת ניילון התורמת לבידוד המוצרים ממגע עם תכולת המזוודה, במקרה שחומר סורר ירצה לברוח החוצה לחופשי.
את "תג השם" הזה רכשתי בזוג בסופר-פארם. זהו תג שמצרפים למזוודה וכותבים עליו את הפרטים האישיים למקרה שהמזוודה תטעה בדרכה.

זהו פוסט ראשון בסדרה "לארוז את המינימום". הפוסט השני יתמקד באיפור.
לפוסט השני בסדרה - לחצו כאן.

מה אתם אוהבים לקחת איתכם לחו"ל או לנופש? 
אתם מקפידים על אריזת מוצרים בעלי משקל נמוך? 
מצמצמים מוצרים שנמצאים אצלכם בשימוש יומיומי?

אשמח גם לראותכם בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר ובפינטרסט.

25 תגובות:

  1. מהממת, פוסט נהדר!
    תהני מלא :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירתי! :)
      פוסט חשוב לדעתי.

      מחק
  2. פוסט מעולה ומקיף! מחכה לפוסט הנוסף בסדרה :) תיהני בנסיעה ונשיקות!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יפתי :) נשיקות וחיבוקים!

      מחק
  3. עשית לי חשק לחו"ל עכשיו

    השבמחק
    תשובות
    1. גם לעצמי ;) מזל שעוד מעט החשק יתממש ♡

      מחק
  4. פוסט חשוב ונהדר! תהנייייי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה בובית! את בעצמך חזרת לא מזמן.. אררגגג :)

      מחק
  5. עכשיו חזרתי מפראג ועשית לי חשק לסוע עוד פעם :\רעה! :):)

    השבמחק
    תשובות
    1. וואי פראג מהממת!!! מגיע לך מזל טוב ♡

      מחק
  6. אני כל כך אוהבת מוצרים בגודל נסיכות!
    בחירות מהממות (אפשר היה לקרוא לפוסט פשוט מוצרים של סבון שאני אוהבת, ושאני אקח איתי גם לחו"ל) :)
    והתיק חמוד ביותק!

    השבמחק
    תשובות
    1. זה הכי כיף מוצרים מוקטנים!
      וואי הרגת אותי עם השם שאת בחרת לפוסט הזה ;)

      מחק
  7. חולה על מוקטניייייייייייים ומי שבנסיעות כל כך הרבה חיה עליהם. פוסט כלבבי!

    השבמחק
  8. אני כל כך אוהבת לטוס וכל כך שונאת לארוז... אגב, גם אני ממש אוהבת את כל הפרוצדורה לפני הטיסה בנתב"ג וכולי :)
    מוצרים מוקטנים זה הדבר הכי קלאסי לקחת... איכשהו אני אף פעם לא מאורגנת בקטע הזה, אז אני פשוט קונה קופסאות קטנות בביוטיקייר או משהו, ומעבירה לשם את כל הדברים שלי.
    וכמובן שתמיד יש דילמה מה לקחת ומה אני אצטרך... ותמיד אני שוכחת משהו קריטי ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. אוהבת לטוס, אוהבת לארוז, שונאת לפרוק... זה הדבר שאני הכי שונאת, ואני משתדלת לעשות אותו הכי מהר מרגע שאני נכנסת חזרה הביתה.
      הקופסאות הקטנות בביוטיקר לא באמת עוזרות לי, תמיד הן מתפוצצות או שנהרס להם המכסה, ותמיד זה מתפזר לי בשקית בהם הם נמצאים..
      זה לא באמת טיול, אם לא שוכחים משהו ;)

      מחק
  9. קוקי איזה פינוק! תיהנו

    השבמחק
  10. את טובה באריזה!! אני ממש לא:)
    עשית לי חשק לטוס

    השבמחק
  11. אחלה פוסט!
    עלתה אצלי שאלה במהלך הקריאה- איך את מייבשת את השיער בחופשה? אני טסה בעוד שבועיים ואני אוכלת את עצמי עם ההתלבטות לגבי פן. אני לא עושה החלקות, פן אצלי משמש נטו ככלי לייבוש. יש לי שיער סופר עבה ודי ארוך, ואם אני לא משתמשת בפן, לוקח לו 4-5 שעות להתייבש (וגם אז לא לגמרי, העורף תמיד נשאר לח לפחות עד היום הבא אם אני לא מייבשת כמו שצריך עם פן).

    וסקרנת אותי ממש לגבי הסבון לפני של סבון של פעם! אני מתה עליהם ודווקא את מוצרי הניקוי לפנים שלהם לא ניסיתי אף פעם.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בדרך כלל לא מייבשת את השיער בחופשה.. אם אני מייבשת ללא "פן" (כלומר עם מברשת וכ20 דקות של עיצוב.. אהם החלקה..) אז השיער נהיה מוזר מאוד, מופרד שערה-שערה ועם הרבה חשמל סטטי. אז אני בדרך כלל אוספת לצמה או לגולגול עד שהוא מתייבש. ואם זו נסיעה קצרה (עד 5 ימים) אז אני חופפת רק פעם אחת, במיוחד אם היעד לא לוהט ועתיר בלחות.. בכל מקרה, תמיד לוקחת איתי מחליק, כי יש לי פוני, ואותו אני תמיד מחליקה! :) מקווה שעזרתי..
      תודה רבה על התגובה!

      מחק
    2. תודה רבה!! :)

      צמה זה רעיון טוב, ת'אמת. ופתאום חשבתי על זה, זה לא איזה מנהג מקובל שבבתי מלון יש תמיד איזה פן שמסתתר היכן-שהוא במקלחת? :O כי אני זוכרת שבטיסה לפני שנה וחצי לפראג, היה פן מעאפן (אבל לפחות זה משהו) במקלחת. :O

      מחק

אשמח לקרוא את תגובתכם